To społecznościowy wirtualny operator komórkowy z Wrocławia, który od 2013 roku robi rewolucję na rynku telefonii. Operator kieruje się hasłem #DlaSwoichWszystko. Pierwszy na rynku wprowadził kumulację gigabajtów i dzielenie się nimi między użytkownikami. Sieć angażuje Vikingów w przeróżne akcje. Tak też było w przypadku współpracy z mbU. Odzew przerósł oczekiwania organizatorów…
Działania
Szalupy Ratunkowe to charytatywny projekt społeczności Vikingów. Skumulowane gigabajty wymieniane są na realną pomoc. 10. edycja Szalup Ratunkowych popłynęła w stronę wsparcia samotnych seniorów. Tak zagłosowali użytkownicy sieci.
Kolejnym etapem współpracy była kampania outdoorowa “Masz wiadomość od seniora”. Przekaz od podopiecznych mbU widniał na citylightach na przystankach we Wrocławiu i w Warszawie jako wiadomość SMS do przechodniów.
Na każdą wiadomość od seniora można było odpowiedzieć na stronie akcji. Na przykład Halina, podopieczna mbU, zachęciła do podróżowania: “Zwiedzaj świat, bo ludzie są piękni, a świat jeszcze piękniejszy”. I dostała pozdrowienia z Wenecji od Moniki, która potwierdziła słuszność tej rady. Zebrane wiadomości przekazano wszystkim seniorom biorącym udział w akcji. Wywołały one uśmiechy i wzruszenie na twarzach podopiecznych mbU.
Osiągnięte cele
Celem akcji było wsparcie walki z samotnością seniorów. Operator uwrażliwił swoją społeczność na ten problem, a w kolejnej odsłonie kampanii zachęcił do międzypokoleniowego dialogu. To cele zgodne z misją marki, która nastawiona jest na łączenie ze sobą ludzi i budowanie zgranej społeczności.
Korzyści dla partnera
Niewykorzystany internet w liczbie 40 000 GB wymieniono na 20 000 zł, które wsparły Program „Obecność”. Na 17 wiadomości od seniorów zebrano 150 odpowiedzi, pełnych emocji i osobistych historii. Pozytywne przesłanie akcji rozniosło się szeroko w mediach lokalnych i branżowych, co wzmocniło wizerunek sieci jako zaangażowanej społecznie.